Her arama motoru farklı bir formül kullanır, bu nedenle sonuçlar Google, Yandex, Bing, Ask.com ve diğer arama motorları arasında farklı olacaktır.
Algoritmalar olarak bilinen bu formüller, arama motorları daha iyi sonuçlar elde etmek için çabalarken sürekli değişmektedir. Yani algoritmanın nasıl çalıştığını anlamak, arama motorlarının web sitelerini nasıl sıraladığını öğrenmenin ilk adımıdır.
İçindekiler
Bir web sitesine sahip olan herkes, özellikle Google olmak üzere arama motorlarında iyi sırada yer almak ister.
Sitelerinizi "sıralanabilirlik" konusunda geliştirme süreci kısaca arama motoru optimizasyonu, arama pazarlaması veya SEO olarak bilinir. Arama motorları sürekli geliştiğinden, site optimizasyonunuzu ve SEO stratejinizi değiştirmek için bu değişikliklerden haberdar olmak önemlidir.
Web sitenizi arama için nasıl optimize edeceğinizi anlamak için önce bir web sitesinin arama motorlarında nasıl sıralandığını anlamalısınız.
Google veya Diğer Arama Motorları Web Sitelerini Nasıl Sıralar?
Tüm arama motorlarının bir siteye değer vermek ve sıralamanın en üstüne bu siteyi göstermek için kullandığı bazı temel faktörler vardır.
Bu faktörler temel ve ortak olarak mükemmel şekilde optimize edilmiş web sayfası, doğal olarak akan anahtar kelime kullanımı ve yüksek kaliteli içeriğin doğru karışımına sahip olmalıdır.
Ayrıca web sitesinde harici web sitelerine yönelik birçok doğal geri bağlantı bulunabilir. Arama motoru bu ve yukarıdaki temel bilgileri hangi sitelerin en yüksek sırada yer aldığını belirlemek için kullanır.
Bunu daha iyi anlamak için SEO nun temel bileşenlerine göz atalım:
Arama Motorları Yüksek Kaliteli İçeriği Seviyor
Arama motorları harika içerikleri ön plana çıkarır. Özellikle Google, mükemmel içeriğe sahip web sayfalarına karşı oldukça seçiçi ve nazik davranır.
Yıllar önce, birçok web sitesi, anahtar kelimeleri oldukça hafif bir sayfada paketleyerek arama motorlarını sıralama konusunda kandırmaya çalışırdı. Ve ilginçtir ki bu işe yaramaktaydı.
Bugünlerde ise bu tür sayfalar sıralamaya dahai girmemektedir. Bunun nedeni ise gelişen teknoloji sayesinde arama motorlarının, bu sayfaların ziyaretçiler için yararlı olmadığını anlamış olmasında yatmaktadır.
Bir sayfanın belirli bir anahtar kelime öbeği veya anahtar kelime kümesi için iyi sıralanmasını istiyorsanız, harika bir sayfa oluşturun. Peki bir sayfayı harika yapan nedir?
Sayfa, aramanın sorusunu veya konusunu gerçekten cevaplamalı. Sayfa yapılan arama sorgusunun bilgilendirici ve ana konudan sapmamalıdır. Söz konusu bu sayfalar bol miktarda metin içeren orijinal içerik içermelidir.
Herhangi bir içerik sayfası için en az 1000 kelime öneriyoruz. Hatta mümkünse içeriğinizin uzunluğu 1500 kelime veya daha fazla kelimeden oluşmasını hedefleyin.
Sayfa içeriğinde basit, okunması kolay cümleler kullanın. Paragrafları ayırın. Bu durum özellikle mobil cihazlarda daha kolay okunabilme avantajı sağlar.
Web sitesinin alanlarını ve bölümlerini ayırmak için başlıkları kullanın. Sayfa boyunca birden fazla benzersiz resim veya video ekleyin.
Harika bir sayfa oluşturmak için çaba harcadığınızı düşünüyorsanız, Google veya diğer herhangi bir arama motoru bu çabalarınızı tespit ettiği takdirde sizi ödüllendirir.
Son yıllarda, en üst düzeyde geri dönüşüme sahip web sayfaları, içerik olarak üstün olduğu için hala yüksek arama sıralamaları almaya devam etmektedir.
Google gibi gelişmiş arama motorları ayrıca kullanıcının amacını da anlar. Bu nedenle, yüksek kaliteli bir sayfada genellikle daha uzun bir sayfa süresi ve daha iyi genel sayfa metrikleri olur. Bu, yüksek kaliteli sayfaların daha iyi sıralanmasına da yardımcı olur.
E-ticaret web siteleri hakkında küçük bir not: Arama motorları, ürün açıklamalarının genellikle binlerce metin gerektirmediğini anlar.
Ürün sayfaları, güçlü başlıklar, net açıklamalar, yorumlar ve mümkün olduğunca çok sayıda benzersiz resim veya videoya sahip olanların dan faydalanır.
Web Sitenize Kaliteli Doğal Geri Bağlantılar Oluşturma
Arama motoru sıralamasının en önemli yönlerinden biri, web sitenize yönelik geri dönüşümlü bağlantılar kazandırmak kaliteli web siteleri elde etmenin temel kurallarından biridir.
Bu aynı zamanda SEO'nun en zor ve zaman alıcı yanıdır. Arama motorları, iyi web siteleri size bağlantı verdiğinde, web sitenizin değerli içerik sağlaması gerektiğine inanır, bu nedenle güvenilir ve daha yüksek bir sıralamayı hak eder.
Son 7-8 yılda, bu geri bağlantıların doğal olması giderek daha önemli hale geldi. Başka bir deyişle, bağlantıyı kazanırsınız.
Açıkçası harika içeriğe sahip olmak, diğer sitelerin sayfanıza bağlantı vermesini sağlamaya yardımcı olur. Ancak, kaliteli bağlantılar elde etmenize yardımcı olabilecek ve sitenize geri dönüşümü artıracak birkaç püf nokta da vardır.
Bunlardan en önemli olanı çok düşük kaliteli web sitelerinden binlerce geri bağlantı sağlayan ucuz bir hizmet kullanmak aslında arama motoru sıralamalarınıza zarar verebilir.
Google, çok sayıda bağlantı oluşturarak iyi sıralanan spam web sitelerine yanıt olarak ünlü Penguen güncellemesini geliştirdi.
Bu başlık uzun ve karmaşık bir konudur, bu yüzden basit tutmak için önemli bir kavramı vurgulamak da fayda var: Birkaç yüksek kaliteli bağlantı binlerce düşük kaliteli bağlantıdan çok daha iyidir.
Nasıl optimize edilir:
Bağlantı oluşturmaya yaklaşımın birçok farklı yolu vardır, ancak hepsinin kaynaştığı temel nokta içerik pazarlaması dır. Birinci adım yüksek kaliteli içerik oluşturmak iken ikinci adım bu içeriği pazarlamaktır.
Orijinal içerik bulma konusunda sorun yaşıyorsanız, Bir başkasının alakalı içeriğini kaynağa geri bağlantı vererek kaynağın içeriklerini daha ayrıntılı bir makaleyle geliştirin ve ardından içeriği paylaşın. Burda dikkat edilmesi gereken kaynağa geri bağlantı vermektir.
Ayrıca, bağlantı profilinizin daha iyi bir resmini elde etmek için bağlantı denetim yazılımını kullanmanızı öneririz. Bu yazılımı aşağıdakiler için kullanın:
İçeriğiniz de kaç bağlantı olduğunu ve bu bağlantıların kalitesini izleyin. Geri bağlantılar için yüksek kaliteli iş ortaklarına ulaşın. Spam içerikli ve düşük kaliteli bağlantıları ortadan kaldırın
Mobil İlk Kullanıcı Deneyimi
2016 yılında gördüğümüz en büyük değişikliklerden biri Google'ın mobil cihazlara yönelik ilk endekslemeye geçişiydi. Bu, Google'ın dizininin artık masaüstü sürümünün aksine web sitelerinin mobil sürümünü tarayacağı anlamına geliyor.
Mobil optimizasyon son derece önemli bir sıralama faktörüdür. Günümüzde en iyi sıralamaya sahip ilk 100 arama sıralamasının tümü mobil uyumlu çözümlere sahiptir.
Bugün, içeriğinizin tüm mobil platformlarda yanıt vermesi ve masaüstü sitenizdeki içerikle aynı olması her zamankinden daha önemli olacaktır.
Mobil kullanım kolaylığı artık bir norm haline geldi ve artık tüm web sitelerinin yüzde 85'i Google'ın mobil uyumlu olma ölçütlerini karşıladığından bu durum web sitenizi daha da geliştirmeniz anlamına gelir.
Google'a göre, sitenizin mobil bir sürümünü oluşturma sürecindeyseniz, bitene kadar başlatmayın. Web sitenizin bozuk veya eksik bir mobil sürümünü yayınlamak, sıralamanıza yardımcı olmaktan daha fazla zarar verebilir; mobil sürüm hazır olana kadar web sitenizi yalnızca masaüstünde tutmak daha iyidir.
Sayfa hızı, iyi bir kullanıcı deneyimine büyük ölçüde bağlanan bir diğer önemli sıralama faktörüdür. Masaüstü web siteleri 3 saniye veya daha kısa sürede yüklenirken, mobil web siteleri 2 saniye veya daha kısa sürede yüklenmelidir.
Nasıl optimize edilir :
Web sitenizin mobil sürümünü eklemek ve doğrulamak için Google Search Console'u kullanın. Hem masaüstünde hem de mobil sitenizde aynı yapılandırılmış işaretlemenin bulunduğundan emin olmak için Yapısal Veri Test Aracı'nı kullanın. Mobil sitenize txt test aracı kullanarak Googlebot tarafından erişilebilir olduğundan emin olun . PageSpeed Insights kullanarak sayfa hızınızı test edin . Sayfanız yavaşsa, sıkıştırılmamış içeriği, sayfa hatalarını ve web sitenizi yavaşlatan diğer öğeleri bulmak ve düzeltmek için bir denetim aracı kullanın.
Diğer Teknik Faktörler
Web sitenizin sıralamasında büyük rol oynayabilecek birçok teknik faktör vardır. Bu faktörler şunları içerir:
Şifreleme: Halen HTTPS web siteleri ilk sayfa Google sıralamaları arasında güçlü bir korelasyon sahiptir.
En iyi web sitelerinin yüzde 45'inin HTTPS şifrelemesi kullandığını doğrular. Google, 2014 yılında güçlü bir HTTPS şifrelemesine sahip web sitelerinin HTTP benzerlerinden daha iyi sıralanacağını ve HTTPS'ye geçmemiş web sitelerinin artık Google Chrome'da güvensiz olarak işaretlendiğini doğrulamıştır.
H1 ve H2 Başlıkları: Bu yıl kaynak kodunda H1 ve H2 olan daha fazla açılış sayfası var. Bununla birlikte en az bir H2 kullanımı ile daha yüksek bir sıralama arasında güçlü bir korelasyon buldu.
Bağlantı metni: Tam eşlemeli bağlantı metni sıralamalar üzerinde hala güçlü bir etkiye sahiptir, ancak bağlantılarınız doğal veya spam görünüyorsa Penguen cezası riskiyle karşı karşıya kalırsınız . Backlink bağlantı metninizin çeşitli ve organik olduğundan emin olun.
Geçiş Reklamları: Arama motorlarının mobil ilk optimizasyona yaptığı vurgu doğrultusunda, müdahaleci geçiş reklamları pop-up'larını engelliyorlar. Bu, ana içeriği kapsayan veya tıklandığında kullanıcıları yeni bir sayfaya çırpan reklam veya CTA içeren herhangi bir sayfanın cezalandırılabileceği anlamına gelir. Bunun istisnaları arasında giriş iletişim kutuları, kolayca çıkarılabilen küçük banner'lar ve yasal olarak gerekli geçiş reklamları sayılabilir.
Nasıl optimize edilir:
HTTPS şifrelemesine geçin. H2 başlıklarını kullanın, özellikle nişinizdeki en üstteki URL'ler kullanmıyorsa. Bağlantı metninizin çeşitli ve anlamsal olarak alakalı olduğundan emin olun. Tüm müdahaleci geçiş reklamlarını mobil web sitenizden kaldırın.
Sonuç
SEO sürekli gelişen bir endüstridir. Geçtiğimiz birkaç yıl içinde Google'ın ve diğer arama motorlarının zengin içerik, kaliteli bağlantılar ve mükemmel bir mobil deneyim için sürekli bir baskı yaptığını gördük.
Diğer sıralama faktörleri kesinlikle önemlidir ve sıralamalarınızda bir rol oynayacaktır, ancak web sitenizin bu faktörlerle ilgili unsurlarını iyileştirmeye öncelik verirseniz, rekabette öne çıkacaksınız.