Google'da birkaç gün içinde ilk 50'de (veya daha iyisinde) sıralayabileceğiniz anahtar kelimeleri bulmak ister misiniz?
Anahtar kelimeler arasında düşük hacimli ve rekabeti çok az olan anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı olacak Anahtar Kelime Altın Oranı adı verilen veri odaklı bir yöntem kullanabilirsiniz.
Bu kılavuzda şunları bulacaksınız:
Anahtar Kelime Altın Oranı nedir?
Anahtar Kelime Altın Oranı (KGR), kelimenin tam anlamıyla internette az rehavet gören ama çok işe yarıyan anahtar kelimeleri bulmanın veri odaklı bir yoludur.
Anahtar kelime altın oranını kullanarak bir anahtar kelime keşfederseniz ve bu anahtar kelime ile ilgili kaliteli bir içerik yayınlarsanız, hedef kelimede hızlı bir şekilde sıralama alabilirsiniz.
KGR üç ana nedenden dolayı faydalıdır.
- Yeni web sitesi sahiplerinin motive olabilmesi için trafiği erkenden alması gerekir. KGR yeni başlayanların küçük kazançları daha hızlı almasına yardımcı olur. İlk birkaç ziyaretçinizi ve satışlarınızı artırmak sizin için şaşırtıcı olacaktır.
- Sitenizde yayınlayacağınız anahtar kelimelere ve içeriğe öncelik verebilirsiniz. Binlerce anahtar kelime listesine bakıyorsanız, listeyi daraltmanıza yardımcı olabilecek bir araca sahip olmak oldukça yararlıdır.
- Manuel bir işlem olduğundan, diğer kişilerin birkaç dakika içinde bir analiz aracı kullanarak elde edemeyeceği verilere sahipsiniz. Bu, sıkı çalışmayı ödüllendiren değerli bir avantaj.
Bu yazıyı bitirdiğinizde, KGR'yi kendiniz deneyecek kadar merak edeceğinize inanıyorum.
KGR başarı öyküsü
Ayrıntılara girmeden önce, Anahtar Kelime Altın Oranının daha fazla trafik getirmek ve geliri artırmak için çalışabileceğini kanıtlayan bir örnek olayı inceleyelim.
Bu örnek olayın kahramanı ise Doug Cunnington’dır. Anahtar kelime altın oranı tekniğini kullanarak Amazon affiliate sitesine gelen trafikle beraber satışlarınıda artırmayı başarmıştır.
Doug Cunnington, beş ay boyunca KGR anahtar kelimelerine odaklanarak 200 yayın yayınlamış. Sonuçlar ise gerçekten şaşırtıcı. Web sitesi 12 ayda 100 dolardan 14.853 dolara yükselmiş ve trafik yaklaşık yüzde 800 artmış.
Doug Cunnington’ın süreciyle ilgili bazı detaylar,
KGR'yi 20 içerik yayını ile test etmiş ve olumlu sonuçlar görmüş, bu yüzden sonuçları 10 katına çıkarabileceğini görmek için ölçeklendirmek istemiş.
200 gönderi hedefi ile, maliyetlerini düşük tutmak için yayın programını yavaş yavaş artırmış. Böylece ilk ayda sadece 7 yayın yayınlamış, ancak beşinci ayda 60'tan fazla yayın yayınlamış.
Büyüme ilk aşamada yavaşlamış, sonra 200 yayının tamamını yayınladıktan kısa bir süre sonra trafik gördüğünüz üzere patlamış. 12 ay boyunca hiçbir backlink çalışması dahi yapılmamış.
Kazançlar trafik artışı ile birlikte doğru orantıda yükselmiş ve 15.000 dolara yaklaşmış.
Merak mı ediyorsun? Ayrıntılara bir göz atalım!
Anahtar Kelime Altın Oranı nasıl hesaplanır?
Başlıkta anahtar kelime öbeğinin bulunduğu Google sonuçlarının sayısının, arama hacminin 250'den az olduğu aylık arama hacmine bölünmesiyle elde edilen değer.
- KGR 0,25'ten küçükse, sayfanız dizine eklendiğinde ilk 50'de yer almalısınız.
- KGR 0.25 ile 1 arasında olduğu durumda ilk 250'ye girmelisiniz.
Formüle bağlı kalmanızı ve başlangıçta 0.25'in altında KGR'yi aramanızı şiddetle tavsiye ederim. Çok sayıda kişi tarafından pozitif olarak test edilmiştir.
Formül hakkında ayrıntılar
Birkaç nedenden ötürü arama hacmini 250'de sınırlandırıyorum. Alan araştırmalarıma ve başkalarının deneyimlerine dayanarak Google'da daha düşük arama hacmi terimleri daha hızlı sıralanabilir. Diğer her şey eşit olduğunda, 250 aramaya sahip bir anahtar kelime ayda 2500 aramaya sahip bir anahtar kelimeden daha hızlı sıralanır.
Çoğu kişi, daha yüksek kar potansiyeli olduğundan, daha yüksek arama hacimlerine sahip anahtar kelimeleri hedefler. Fakat kısa kuyruklu anahtar kelimeler için daha fazla rakip var.
KGR için mükemmel nokta 0.25'in altında. Formülü çoğaltırsanız, neden ilk 50'de hızlı bir şekilde sıralanabileceğinizi görmek daha kolaydır.
Eğer KGR 0.25 ve maksimum arama hacminiz 250 ise, yaklaşık 63 allintitle sonucu elde edersiniz . Bu, web'de, başlığında bu anahtar kelime öbeğini hedefleyen yaklaşık 63 sayfa olduğu anlamına gelir.
0.25 = 63 (Allintitle) / 250 (Kelimenin Aranma Hacmi)
Allintitle nedir?
Allintitle , yayının meta başlığında tüm kelimeleri içeren sonuçları veren gelişmiş bir Google arama operatörüdür.
Allintitle arama operatörü meta başlığında aranan kelimelerin tümünü içeren sonuçları gösterir.
Google "allintitle" aramanızı kısıtlarsa endişelenmeyin . Genellikle, belirli bir süre içinde yalnızca belirli bir sayıda arama yapabilirsiniz. Google, verilerin robotlar tarafından otomatik olarak aranması önlemek için bunu yapar.
Sınırı aşarsanız, bot olmadığınızı kanıtlamak için bir Captcha girmeniz gerekir.
Uzun kuyruklu anahtar kelimeler ve Google Sandbox
Uzun kuyruklu anahtar kelimeleri hedeflerseniz , sitenizi korumalı alandan daha hızlı çıkarabileceğinizi iddia ediyorum .
Korumalı alan nedir?
Google Sandbox, Google'ın yeni bir sitenin hızlı bir şekilde sıralanmasına izin vermesi biraz zaman alıyor. Fikir yıllardır var ama gerçekte var olduğu doğrulanmadı.
Sandbox'tan daha erken çıkmazsanız, en azından sitenize daha hızlı trafik çekersiniz. Google tarafından onaylanmış bir sıralama koşulu olmadığı için sanal alandan erken çıkmayı kanıtlayamıyorum.
Ama KGR'yi yeni sitelerine aylar değil haftalar içinde trafik çekmek için kullanan düzinelerce insan tanıyorum. KGR SANDBOX’u gerçekten kesiyor mu?
Etkili, evet. Oysa oyunda çok fazla değişken olduğu için bunu kanıtlamak imkansız.
Ancak başka bir düşünce deneyi, bunun tersini düşünmektir: Yüksek hacimli anahtar kelimeler doğal olarak daha rekabetçi olacaktır.
Bu, para kazandıkları anlamına gelir ve içeriği geliştirmek ve bağlantılar almak ve sıralamayı korumak için bu parayı yeniden yatırım yapabilirler.
Rekabet zayıf görünse bile daha yüksek arama hacmi anahtar kelimelerinin sıralamasının daha uzun sürdüğüne inanıyorum. Belki Google, sitelerin anahtar kelime arama hacmine göre sıralama oranını yavaşlatır.
KGR kelimelerini bulmak için bir anahtar kelime aracı nasıl kullanılır?
Şimdi size KGR'ye uyan anahtar kelimelerin birkaç gerçek örneğini göstereceğim.
Birçok halka açık vaka çalışmasında kullanılan bir niş örneğini kullanacağız - tıraş makinesi nişi . Kimsenin anahtar kelimelerini veya sitelerini açıklamamaya çalışıyorum.
Halka açık siteler, çok sayıda rekabet ve birçok taklitçi olan bir nişte bile, hala birçok KGR seçeneğinin olduğunu görmek harika!
1. Alakalı anahtar kelime fikirleri bulun
KGR uyumlu terimleri bulmanın en sevdiğim yollarından biri Google Autosuggest kullanmaktır: Bunu manuel olarak yapabilirsiniz ve şöyle görünür:
Ancak , gelişmiş filtreleme seçeneklerine sahip KWFinder gibi bir anahtar kelime aracını kullanarak çok zaman ve emek tasarrufu yapabilirsiniz .
Önce Otomatik Tamamlama'yı seçin ve arama teriminizi girin, ardından “Anahtar Kelimeleri Bul” düğmesini tıklayın:
Ardından, filtrelenmemiş sonuç listesini göreceksiniz.
Bu örnekte coğrafyayı “Her Yerde” olarak bıraktım, ancak hedef konumunuzu seçebilirsiniz.
2. Arama hacmi 250'den yüksek anahtar kelimelere filtre uygulayın
KGR'nin arama hacminin 250'nin altında olmasını gerektirdiğini unutmayın. Bu, umursamadığımız anahtar kelimelerden kurtulmak için filtreyi ayarlayabileceğimiz anlamına gelir.
Filtredeki MAX arama hacmi için 250 girin.
Mavi "Filtreyi ayarla" yani Set Filter düğmesini tıklayın,böylelikle elimizde sadece maksimum aranma hacmi 250 olan anahtar kelimeler kalır.
Şimdi, 250'nin altında aranma hacmine sahip birçok anahtar kelime seçeneğimiz var. Filtreye KD max 15, 20, 25 vb. Gibi daha fazla ölçüt ekleyebilirsiniz.
Farenizi satırın üzerine getirebilir ve zaman kazanmak için tam anahtar kelime öbeğini kopyalamak için tıklayabilirsiniz.
3. Tam eşleme başlıklarına sahip web sitelerinin sayısını bulun
Ardından, gelişmiş Google Arama komutu olan allintitle'ı kullanmanız gerekir.
Allintitle: yazıp tırnak işareti içermeyen anahtar kelimenizi yazın. Tırnak işareti girmeyin çünkü bu, hesaplamalarınızı sonuçlandıracak sonuç sayısını azaltacaktır.
20 sonuç olduğunu görüyoruz, böylece bunu formüle ekleyebiliyoruz.
- KGR = (allintitle sonuçlarının) bölünmesine (arama hacmi)
- KGR = 20/90 = 0,22
Harika! Bu 0,25'ten az, bu nedenle KGR uyumlu bir terimimiz var.
KWFinder ayrıca her bir anahtar kelime için harika metriklere sahiptir, böylece uygulamadan ayrılmadan rekabet analizi yapabilirsiniz. Bu sizin için büyük bir zaman tasarrufu sağlayacaktır!
Aynı listeye baktığımda, daha fazla anahtar kelime öbeği buldum. Bunu görmek çok güzel.
Burada ise 4 allintitle sonucumuz var. Aranma hacmimiz ise globalde 200.
4/200 = 0,02
0,25 den düşük olduğu için bu anahtar kelimede bizim için çok iyi.
İşte son bir örnek.
- KGR = allintitle sonuçlarının / arama hacmine bölünmesi
- KGR = 4/30 = 0,13
KGR dışı şartlar ne olacak?
KD değeri 20 olan ve çok iyi olan “best electric shaver for black men” terimini buldum .
Bu yüzden allintitle'ı kontrol ettim.
Sadece 50 sonuç - bu harika görünüyor, değil mi ??
- KGR = (allintitle sonuçlarının) bölünmesine (arama hacmi)
- KGR = 50/1100 = 0.045
Bu KGR Uyumlu Anahtar Kelime mi?
Cevap hayır. Bu iyi bir anahtar kelime ve hesaplanan KGR gerçekten harika. Ancak 250'den az arama hacmi kriterini yerine getirmiyor. Bununla birlikte, KGR sihrinin bir kısmı Google'da hızlı bir şekilde sıralama yeteneğidir.
Faktörlerden birinin arama hacmi olduğuna inanıyorum, bu nedenle daha yüksek bir arama hacmine sahip olmak, sıralamada hızlı bir etki yaratacaktır. SSS bölümünde bu konunun derinliklerine ineceğim ve kuralın istisnaları var.
“Allintitle” ı daha hızlı kontrol etmek için kişisel e-tablomu kullan.
KWFinder'dan Google'a ileri geri tıklamanın, kopyalamanın, yapıştırmanın ve tüm bunların zor olduğunu görebilirsiniz.
Size yardımcı olmak için, bunu daha hızlı yapmanıza yardımcı olacak bir e-tablo oluşturdum.
KWFinder'dan anahtar kelime listesini ve arama hacmini doldurabilirsiniz. Daha sonrasında ise arama yapabilmeniz için allintitle bağlantısı otomatik olarak oluşacaktır. Bu şekilde çok daha hızlı çalışabilirsiniz.
Allintitle sonuçları girildikten sonra ise, KGR otomatik olarak hesaplanır. Hücre, KGR değerine göre yeşil, sarı veya kırmızıya dönecektir. Yeşil renk KGR uyumlu, sarı renk az uyumlu, kırmızı ise uyumsuz demektir. Yeşil rengi bulmaya çalışın :)
E-Tabloya erişme için buraya tıklayın.
KGR ile Tuzaklar
KGR harika bir araçtır ve trafiği hızlı bir şekilde almanıza yardımcı olabilir. Anahtar Kelime Altın Oranı hakkında dikkate almanız ve hatırlamanız gereken birkaç şey var.
Anahtar kelime doldurma
Anahtar kelime öbeğini içerikte çok sık kullanmayın. Genellikle, KGR terimleri normal anahtar kelime öbeklerinden daha uzun olur, bazen 4 veya daha fazla kelime.
Daha uzun ifadeler metinde çok sık kullanılmamalıdır. Bir yayında 8 kez uzun bir anahtar kelime öbeği kullanmak gerçekten garip ve doğal değildir.
Örneğin, “günlük kaydı için en iyi tükenmez kalem” i birkaç kereden fazla kullandıysanız tuhaf görünecektir.
Temel kuralım, başlıkta bir kez ve daha sonra ana içerikte bir KGR anahtar kelimesi kullanmaktır. Diğer kısmı ise eşlemeli anahtar kelimeleri, ilgili kelime öbeklerini ve LSI anahtar kelimelerini normal olarak kullanabilirsiniz.
Profesyonel ipucu: İnsanlar genellikle Yoast SEO eklentisinden anahtar kelime yoğunluğu önerilerini takip eder . Ancak, anahtar kelime yoğunluğunu çok fazla kullanmanızı öneririz. Bunun yalnızca ortalama bir içerik oluşturucu için oluşturulmuş bir araç olduğunu unutmayın. Ortalama değilsiniz - Anahtar Kelime Altın Oranı gelişmiş bir tekniktir.
Sıralamaya girmeyen anahtar kelimeler
Bazen tüm metrikler bunun iyi bir anahtar kelime olduğunu söylese bile, bir KGR anahtar kelimesi iyi sıralanmaz.
Neden?
Google, son kullanıcının, araştırmacının neyle ilgilendiğini anladı.
Örneğin, bir satış ortağı siteniz olduğunu ve arama sonuçlarının ilk sayfasında birkaç benzer siteyi görmek istediğinizi varsayalım.
Bir KGR terimi bulursanız, içeriği yazmadan ve yayınlamadan önce Google'da bu terimi kullanmalısınız. Google'ın arama yapan kişiye ne sunduğunu görmek için sonuçlara göz atmalısınız.
Sonuçlarda çoğunlukla e-ticaret siteleri görürseniz, arama yapanlar bu sonuçları satış ortağı sitelerinden daha iyi beğenme eğilimindedir.
Sonuçların çoğunda YouTube videoları görüyorsanız, arama yapanların bir video görmek istediği anlamına gelir. Terim tıbbi veya sağlıkla ilgili olursa, Mayo Clinic, WebMD, tıbbi dergiler ve tıp alanında büyük bir güvene sahip diğer siteler gibi büyük yetkili siteler göreceksiniz.
Sizinkine benzeyen herhangi bir site görmüyorsanız, bu kötü bir işarettir En iyi oranlara sahip bir KGR'nin bile sıralanmayacağının işaretidir.
KGR anahtar kelimelerini bulmadaki zorluk
Anahtar kelimeleri bulmak bir beceridir ve daha iyi olabileceğiniz bir beceridir. Yani, KGR terimlerini bulmak ilk başta zor olacak.
KWFinder gibi araçları kullanmak elbette çok daha kolaylaştırabilir, ancak bu iş için çok uğraşmalısınız. KGR'nin büyüsünün bir parçası, sadece bunu yapacak bir araç satın alamayacağınızdır. Anahtar kelimeleri manuel olarak aramanız gerekir.
KGR gerçekten iyi çalışıyor. Sitenizi test etmek için 20 KGR terimini denemenizi öneririz.
KGR terimlerinin yaklaşık yüzde 5'inin beklenenden daha iyi, yüzde 15'inin beklenenden daha kötü performans gösterdiğini ve yüzde 80'inin en iyi 30-50 sonuçlarda bir yerde olduğunu gördüm.
Yüzde 80, içeriğin kalitesine, sitenizin otoritesine ve göreceli rekabete bağlı olarak zamanla sıralamada daha yüksek hareket etme eğilimindedir. Dolayısıyla, yalnızca bir KGR uyumlu makale yayınlarsanız, sıralamaya girmeyebilir. Bunun bir başarısızlık olduğunu düşünebilirsiniz. Ancak, sonucu görmek için yeterli sayıda yayın yayınlarsanız, sihri görürsünüz.
Anahtar Kelime Altın Oranı hakkında SSS
KGR terimlerini bulmayı otomatikleştirebilir miyim? Benim için yapacak bir analiz aracı var mı?
Hayır, bildiğim hiçbir araç yok. Captcha bunu otomatikleştirmek isteyen geliştiriciler için bir sorun ortaya koyuyor.
Anahtar kelime araştırma araçlarının farklı arama hacimleri varsa ne olur?
Bir araç seçin ve ona bağlı kalın. Tüm anahtar kelime arama hacimleri tahminidir - doğrudan Google'dan alsanız bile.
Tüm anahtar kelime araştırma araçları, arama hacmi tahminleri oluşturmak için farklı algoritmalar kullanır. Dolayısıyla, tam arama hacmi gerçekten çok fazla önemli değil.
Önemli olan diğer anahtar kelimelere kıyasla göreli hacimdir, yani X anahtar kelimesi Y anahtar kelimesinden 3 kat daha fazla arama alır . Anahtar Kelime Altın Oranı, anahtar kelime arama hacimlerinin tam olmayan doğasına rağmen performans gösterebilir.
Bir KGR ile 0.25'in altında bir terim buldum, ancak arama hacmi 250'den fazla. Teknik olarak, bu, yukarıdaki örnekte olduğu gibi, tanıma dayanan bir KGR terimi değildir.
Bu kadar hızlı veya hiç sıralamayabilirsiniz, ancak bu rekabet seviyelerine bakmadığınız herhangi bir anahtar kelime için geçerlidir.
Düşünmeniz gereken 2 ana şey var:
Bulduğunuz terim için arama hacminin 10.000 olduğunu varsayalım. KGR 0,25 ise, bu, başlığında allintitle’a sahip olan ve muhtemelen kasıtlı olarak bu anahtar kelimeyi hedefleyen 2.500 rakip siteniz olduğu anlamına gelir. 0,25*10.000 = 2500
KGR değerlerini 0.25'in altında ve 250'nin altında bir arama hacmini hedeflerseniz maksimum 62,5 site ile rekabet edersiniz. Yani rekabet var ve bunu görmek basit bir matematik.
Daha yüksek arama hacmi anahtar kelimelerinin, rekabet sayılarına bakılmaksızın, düşük arama hacimlerine göre sıralanması daha uzun sürüyor.
KGR için istisnalar var mı?
Siteniz yepyeni değilse ve sağlam geri bağlantılarla bazı yetkilere sahipse, KGR'yi kesin bir kural olarak değil, bir rehber olarak kullanabilirsiniz.
Formülle biraz daha gevşek olabilir ve aylık 1.000 arama gibi daha yüksek arama hacimlerine gidebilirsiniz. Veya 0.80 veya 1.50'e kadar KGR değerlerine gidin - sitenize nasıl davranılacağını görmek sizin elinizde.
Sonuç
Anahtar Kelime Altın Oranı yeni başlayanlar için en iyi SEO tekniklerinden biridir . Uzun kuyruklu anahtar kelimelere bakışınızı değiştirebilir, böylece içeriğinizin hak ettiği ilgiyi çekeceğinden emin olabilirsiniz.
KGR terimlerini bulmak beceri ve çaba gerektirir, ancak faydalıdır ve sizi rekabetden ayırmaya yardımcı olabilir. Denemek ücretsiz - bu yüzden bu taktik size kalmış.