Alibaba Trendyol Ortaklığı

Haziran 30, 2018 -

Trendyol Ne zaman Kuruldu ve Son Durumu 

2010 yılında kurulan Trendyol, 16 milyon kullanıcısı ile Türkiye’nin lider e-ticaret platformu olmasının yanı sıra, 90 milyondan fazla aylık ziyaret ile bölgenin en hızlı büyüyen e-ticaret şirketi halini almış durumda.

Alibaba Nasıl Bir Pazara Sahip ?

Alibaba Group dünyanın en büyük online ve mobil ticaret şirketi. Alibaba’nın misyonu, dünyanın her yerinde iş yapmayı, ticareti kolaylaştırmak. Şirket, ticaret altyapısının geleceğini kurmayı hedeflerken, müşterilerinin Alibaba platformları üzerinde tanışacağı, çalışacağı, zaman geçireceği, yaşayacağı bir gelecek öngörüyor.

Alibaba Trendyol 'a Ortak Oluyor

Dünyanın en büyük online ve mobil ticaret şirketi Alibaba, Trendyol’a yatırım yapıyor. Yatırımın rakamsal ve oransal karşılığı henüz açıklanmasa da, çeşitli kaynaklardan aldığımız haberlere göre, Trendyol’un ortaklarından olan Tigers Global ve Kleiner Perkins hisselerinin tamamını Alibaba’nın aldığı, Trendyol’un kurucusu ve CEO’su Demet Mutlu’nun hisse payında herhangi bir değişiklik olmadığı söyleniyor.

Bu yatırım, Alibaba’nın globalleşme konusundaki kararlılığını göstermesi ve Türkiye’nin bugüne kadarki en büyük internet yatırımı olması açısından önem arz ediyor.

Anlaşma ile birlikte Trendyol ve Alibaba, Trendyol’un Türkiye ve çevresindeki büyümesini hızlandırmak ve kuvvetlendirmek için beraber çalışacak. Bu süreçte Alibaba, Trendyol’a teknoloji, online ticaret, mobil ödeme, lojistik, uluslararası ticaret gibi konularda bilgi ve deneyim paylaşımı yapacak ve destek olacak.

Türkiye, 80 milyonluk nüfusu ile Avrupa’daki en genç ülkelerden biri ve bu durum özellikle e-ticaret pazarı için çok ciddi bir potansiyel oluşturuyor.

Trendyol, 16 milyondan fazla müşterisi ile, Türkiye ve çevresindeki bölgenin hızla büyüyen ve daha fazla büyüme potansiyeli olan e-ticaret pazarında çok önemli bir konumda bulunuyor. Türkiye’nin perakende hacminin sadece yüzde 3,5’inin internet üzerinden olması, Trendyol’un ciddi büyüme ve perakende sektöründe değişim yaratma potansiyeli olduğunu gösteriyor.

Türkiye üç milyondan fazla KOBİ’si, büyük ve gelişmiş üretim imkanları, oturmuş lojistik altyapısı ve çevre ülkelerle olan bağlantıları sebebiyle Alibaba’nın bölgedeki büyümesi için bir merkez olma potansiyeline sahip.

Etiketler
  • Haberler

Serdar GÜRSOY

Sektördeki 10+ yıllık tecrübesi ile yenilikçi ve akışı değiştiren fikirlerle ticareti arttırıcı bazda pazarlama çözümleri üreten Dijital Stratejist.

Vayes Blog'a yeni içerik eklendiğinde ilk siz haberdar olun!

BÜLTEN ÜYELİĞİ

Adobe Kuler kullanarak birbiriyle uyumlu ve ahenkli renkleri seçmek çok kolaydır.