Sosyal medya ağlarının kullanımı, her geçen gün diğer günlere oranla hızla büyümeye devam ediyor. Teknolojinin getirdiği bu inanılmaz ortamda insanlar duygularını, düşüncelerini, heyecanlarını, mutluluklarını, hüzünlerini ve daha birçok hislerini paylaşıyor. Ancak bunların dışında sosyal medyanın ticari amaçla da kullanımı sayesinde artık insanlar açısından hayat daha da kolay hale gelmiş durumda.
Sosyal medyadaki bu ticari yönün büyümesini ve insanlara ulaşmasını en çok sağlayan şey, yapılan etkili paylaşımların geri dönüşleridir. İnsanlar alışveriş ettikleri grupları – kuruluşları artık sosyal mecralarda takip ettiklerinden dolayı, yapılan paylaşımların okunabilirliği ve görsel bilgisi çok önemli hale geldi.
Peki bu yapılan paylaşımların nasıl tasarlanması gerekiyor? Bu sorunun cevabını 10 maddeyle listeledik.
1- Görselinizi transparan arka plan ile tasarlayın
Bir arka planda bir görüntü kullanmak istediğinizde görüntünün üzerindeki metnin kolayca okunabildiğinden emin olmak istersiniz. Photoshop'ta, bunu resmin üstüne bir katman ekleyerek, düz bir renkle doldurarak ve sonra doğru görünene kadar opaklığı azaltarak yapabilirsiniz. Benzer şekilde, Post Designer'da görüntünüzün üstüne kare bir şekil ekleyebilir, rengini değiştirebilir ve opaklığı yüzde 70'e kadar düşürebilirsiniz.
2- Mesajınızı güçlendirmek için eğlenceli ikonlar kullanın
Vektör ikonları, metindeki kelimelerden birini görsel olarak güçlendirmenin harika bir yoludur. Mesaja bağlı olarak sosyal medyada etkileşime yol açan duygusal etkiyi artırarak şiirselliği veya mizahı ekleyebilirsiniz.
3- Mesajınızı güçlendirecek bir arka plan kullanın
Bazen gerçek bir imge harika bir seçimdir, ancak mesajınızı yansıtan soyut bir resim de eğlenceli bir etki yaratabilir. Doğrudan mesajınıza uyan bir arka plan resmi bulmaya çalışın.
4- Bölmeler kullanarak metin blokları oluşturun
Grafik tasarımdaki popüler eğilimlerden biri, tipografiyi manipüle etmektir, böylece tüm çizgiler aynı boyutta olacak ve sağlam bir şekil oluşturacaktır. Doğru sayıda kelime uzunluğuna sahip değilseniz bu biraz zor olabilir, ancak bloğun aynı şekilde çalışmasını sağlamak için fazladan boşlukları diğer şekillerle veya bölücülerle doldurarak görünmeye devam edebilirsiniz.
5- Ters etki yapmaktan korkmayın
Bazen anlatmak istediğiniz konuyla direkt olarak ilgili olan imgeyi kullanmak yerine düşünülenin tam tersi imge kullanmak daha doğru etkileşim verebilir. Örnek vermek gerekirse “Bana bilgisayar programı kitabı alan anneme teşekkür ederim” yazısı yazan bir paylaşımda kullanılacak olan imgenin normal şartlarda bir kitap olması gerekiyor. Ancak bu alışıla gelmiş bir paylaşım olduğundan siz daktilo kullanarak sizi takip eden kitleyi alışıla gelmişin dışına doğru çekerek kendi özgün tasarımınızı ortaya çıkarırsınız. Bu takipçi kitleyi uzaklaştırmaz tam aksine farklı olduğunuzdan dolayı sizi daha çok önemsemelerine sebebiyet verir.
6- Şekillerin ve görüntülerin etkileşime girmesine izin verin
Katmanların öne getirilmesine veya geriye itilmesine izin veren bir araçla çalışırken, metni farklı şekil ve başlıkların üzerine yerleştirmek eğlenceli olabilir. Harfler şekle mükemmel bir şekilde uyacak şekilde döndürebilir, düzgün bir efekt oluşturabilirsiniz. Alternatif olarak, metninizin üzerine yazmak yerine fotoğrafın içindeki nesnelerin çevresine uyacak şekilde düzenleyerek metninizin arka plan görüntüsü ile etkileşime girmesini sağlayabilirsiniz.
7- Yazı tipleri ile eğlenin!
Mantık olarak şu durumda olmalısınız: “Yazı tiplerini seviyorum… belki biraz fazla. “Dolayısıyla, bir tasarım oluştururken en sevdiğiniz şeylerden biri, birden çok yazı tipini bir araya getirmenin yollarını bulmaktır. İşin püf noktası, çok karışık görünen bir şey değil, uyumlu bir görünüm oluşturduğunuzdan emin olmaktır. Yazı tiplerini birleştirirken temel bir kural olan; bir dekoratif yazı tipi ile çok düz bir yazı tipi (sans serif gibi) seçmektir.
8- Mesajınızı içermek için bir şekil kullanın
Kullanmakta olduğunuz araç yeniden boyutlandırılabilir şekillere sahipse, metninize içine sığdırabileceğiniz büyük bir şekil oluşturmayı deneyin. Bu, arka plandan çıkmaya ve görsel ilgi yaratmaya yardımcı olabilir.
9- Negatif alan kullanın
Bir tasarımın dikkat çekici olması için karışık veya renkli olması gerekmez. Bazen beyaz boşluk olarak da adlandırılan negatif boşluk kullanmak, metninize dikkat çekmek için harika bir yoldur. Boşluğu doldurmak zorunda kaldığınızı asla düşünmeyin! Basit bir simge ile kısa bir mesaj deneyin.
10- Hashtaginizi şekillerle vurgulayın
Yapacağınız paylaşımın hashtagini belirledikten sonra tasarımı oluşturmadan önce hashtag koyulacak alanın en dikkat çekici alan olmasına özen gösterin. Örnek vermek gerekirse bir “yurt dışı turu” ile ilgili yapacağınız tasarımın içerisinde bir uçak ve bulut olduğunu düşünürsek, hashtagi bulutun içerisine yazarak vurgulamak istediğiniz etiketi direkt olarak kullanıcın bakacağı yere yerleştirmiş olursunuz.
Bu etkili 10 maddeyi kullanarak sosyal medyada daha iyi bir etkileşim almak hiç şüphesiz daha kolay olacaktır. Unutmayın sosyal medyanın gücü, verilen et etkili mesajdan geçer!
Aykut İrhan - Grafik Tasarım Uzmanı