Arama motoru pazarlaması veya SEM, giderek daha rekabetçi bir pazarda işinizi büyütmenin en etkili yollarından biridir. Milyonlarca işletme markalarını büyütmek için yarışıyor, çevrimiçi reklam yapmak hiç bu kadar önemli olmamıştı ve arama motoru pazarlaması, ürünlerinizi tanıtmanın ve işinizi büyütmenin en etkili yoludur.
SEM, arama motorlarında reklam satın alarak web sitesi trafiği kazanma sürecidir. PPC reklamları olarak da bilinir. PPC reklamlarının iyi çalıştığı iki popüler platform vardır. Birisi Google AdWords platformu, diğeri Microsoft'un Bing Ad platformudur.
SEO gibi SEM'in birçok avantajı vardır. İş dünyasında veya başlangıçta yeniyseniz, düşük maliyetli ve makul bir YG ile arama sonuçlarının ilk sayfasında görünmede PPC veya SEM'i daha yararlı bulabilirsiniz.
Vayes SEM Süreci ve Stratejisi
SEM hizmetlerinden en iyi şekilde yararlanmak için, sunulan maksimum hizmet sayısını içeren bir strateji geliştirmelisiniz. Yardım için vayes gibi herhangi bir servis sağlayıcı ya da sosyal medya ajansı şirketi seçebilir bunun için vayes en iyi seçenektir. Çünkü Arama Motoru Pazarlaması için mükemmel 4 adımlı etkili bir SEM süreci ile size hizmet veriyoruz.
Pazara aşinalık - Anlaştığınız pazarı bilmek, etkili bir pazarlama stratejisi planlamanın anahtarıdır. Aslında, bu adım o kadar önemlidir ki hem çevrimiçi hem de çevrimdışı girişimlerde eşit önem taşır.
Anahtar kelime - SEM kampanyanızı başarılı kılabilecek veya kârsız hale getirebilecek önemli unsurlardan birini oluşturduğundan, uygun anahtar kelime araştırmalarına önem verilmelidir.
Kimsenin bilmediği harika bir ürün veya hizmete sahip olmak size herhangi bir kazanç sağlamaz. Bunun içinde doğru anahtar kelimeleri kullanmak müşterilerin ne sunduğunuzu bilmesini sağlayacaktır.
Tatil hazırlığı - Sektördeki uzmanlar, e-ticaret web sitelerine giden trafiğin resmi ve ulusal tatillerde her zaman bir artış kaydettiğini gözlemlemişlerdir. Bu bilgiden yararlanmak ve 'tatil' kelimesini de kapsayan anahtar kelimelerden faydalanmak en iyisidir.
Güven oluşturmak - Bu, listenin sonunda belirtilmesine rağmen, diğerleriyle aynı önceliği paylaşır. Günümüzde müşteriler çevrimiçi bir satın alma işlemi yapmadan önce çok araştırma yapmaktadır ve orijinal ürünleri ve kaliteli hizmeti teşvik ettiğini bildirmek en iyisidir.
Çevrimiçi müşterilerinize göz atarken bile perakende mağazasını ziyaret etmek isteyecekleri şekilde yerel müşterilerinizle güven oluşturun.
Arama Motoru Pazarlaması (SEM) NEDEN ÖNEMLİDİR?
SEM postmodern reklamcılık yoludur. Basit, kullanışlı ve gerçek zamanlı sonuçlar sunar. SEM'i tercih etmenin en önemli nedeni çevrimiçi görünürlük elde etmektir.
Benzer hizmetler sunan milyonlarca oyuncu arasında çevrimiçi olarak kaybolmak çok kolay. SEM, reklamlarınıza diğerlerine göre üstünlük katar. Çok çeşitli hedefleme seçenekleriyle SEM, reklamlarınızı doğru kitleye doğru zamanda ve yerde sunar.
Reklamveren ayrıca harcama üzerinde tam kontrole sahiptir ve bu da yatırımın daha iyi geri dönüşüme yardımcı olur. SEM böylece web sitenize devamlı bir trafik akışının sağlanmasında ve potansiyel müşteriler oluşturmak için çok önemlidir.
Neden SEM’e Yatırım Yapmalıyım?
Bir web sitesine sahip olmak, şirketinizi başarıyla temsil etmek ve müşterilerinize ulaşmak için en önemli faktörlerden biri haline gelmiştir. Bir kullanıcı arama motorlarında kelime veya kelime öbeğini aradığında, bir dizi sonuç görüntülenir.
Müşteriler çıkan sonuçları inceliyorlar ve arama sorgularına göre aradıkları sonucu bulmaya çalışıyorlar. Araştırmalara dayanarak, kullanıcıların yarısından fazlası arama motorunda listelenen sonuçların sadece baştan 3’e veya 4'e kadar olan sonuçlarıyla ilgileniyor ve bunlara yöneliyorlar.
Bu nedenle arama motoru sonuç sayfasının üst sıralarında yer almak çok önemli bir hedeftir. Arama motorları üstünde daha iyi pozisyon almak için, sem süreci oldukça önemlidir.
Arama Motoru Pazarlaması (SEM) Nedir?
Organik Arama veya Arama Motoru Optimizasyonu , genel bir arama sonucu ortaya çıkan sonuçlardır. İşletme sitenizin bir aramada üst sıralarda yer alması için HTML kodunu, web sayfası kopyasını, sitede gezinmeyi ve daha fazlasını optimize etmeniz önemlidir.
Siteniz bir aramada ne kadar yüksek görünürse, tüketicilerin siteyi tıklama olasılığı o kadar yüksek olur.
Öyleyse, SEM sizin ve işletmeniz için nasıl çalışır? “SEM, ücretli arama, içeriğe dayalı reklamcılık ve organik yerleşim kullanarak arama motoru sonuç sayfalarındaki görünürlüğünü artırarak web sitelerini tanıtmaya çalışır.” bazı ayrıntılar için, SEM'in genel pazarlama stratejinizi desteklemesinin dört yolu vardır:
SEM marka bilinirliğini artırabilir ve geliştirebilir.
SEM çevrimiçi ürün, hizmet veya içerik satabilir.
SEM çevrimiçi potansiyel müşteriler oluşturabilir ve satışları artırabilir.
SEM bilgilendirme ve eğitim içeriği sağlayabilir.
Gördüğünüz gibi, SEM gerçekten pazarlama stratejinizin ayrılmaz bir parçası olmalı, sadece bir düşünce olarak planlarınız arasında yer almamalıdır.
SEO ve SEM ARASINDAKİ FARK Nedir?
SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) ve SEM (Arama Motoru Pazarlaması) pazarlama stratejiniz bakımından oldukça faydalıdır. Her ikiside güçlü iş stratejileri dir. Ancak her ikisi de web sitesine trafik çekmeyi hedefledikleri için aynı görünmektedir, kelimelere derinlemesine baktığımızda, tamamen farklı yöntemler olduğunu görmekteyiz.
SEO ve SEM arasındaki temel fark, SEO'nun organik arama motorları için sıralamaları iyileştirmek için bir web sitesini geliştirmeye odaklanmasıdır.
Buna ek olarak, SEO SEM'in arkasında birincil organik sıralama stratejisidir. Buna karşılık, SEM ücretli pazarlama gibi farklı kaynaklardan trafik üretir ve SEO da SEM'e dahildir.
Yeni bir başlangıç için SEM (arama motoru pazarlaması) stratejileri nelerdir?
Bu, yeni bir pazarda mı yoksa mevcut talepte olan bir pazarda mı olduğunuza bağlıdır. Yeni bir pazardaysanız, hedeflemeye değer çok sınırlı bir arama hacmi olacaktır, bu nedenle tüm rakiplerinizin marka adlarına teklif verin ve dönüşüm hunisinin üst kısmındaki içeriği hedeflemeyi düşünün.
Sınırlı edinme bütçeleriyle çalıştığınızı varsayarak, mevcut talebe sahip bir pazara giriş yapıyorsanız, daha geniş sorgular yerine satın almaya hazır aramalara odaklanmanızı öneririz.
Başka bir fikir, yumuşak bir dönüşüm olayıyla (yani bir web seminerini tanıtmak) bir liste oluşturmak ve bu birkaç potansiyel müşteriye yardımcı olamayacakları, ancak tanıdıkları herkese etki eden en şaşırtıcı deneyimi sunmaya odaklanmaktır.
Belirli bir stratejiye ihtiyacınız varsa, işletme hedeflerinizi daha iyi anlamamız gerekir.
SEM ile başarının anahtarını bu şekilde vayesle yakalayabilirsiniz. Hedeflerinizi açıkça tanımlayın, bu hedefleri ölçebildiğiniz den emin olun ve bu hedeflerle uyumlu olan en iyi stratejiyi formüle edin. Sonrasını vayese bırakabilirsiniz.
GOOGLE ADS Partner İş Ortağı Olmanız Ne Anlama Geliyor?
Google Partners (Artık Google Reklamlar Akademisi), Google tarafından sunulan bir programdır. Reklam ajansları, dijital pazarlama uzmanları vb. Ayrıca, kendi AdWords hesaplarını veya müşterilerini yöneten kişiler de bu program için uygundur.
Google Partners programı, bireyler ve ajanslar için çeşitli avantajlar sunar. Faydaları arasında ücretsiz eğitim, erişimi genişletmek ve yeni müşteriler bulmak için sertifikasyon bulunmaktadır.
Sertifikalı bir ortak olduğunuzda, uzmanlığınızı kişiselleştirilmiş, yazdırılabilir bir sertifika ve bir Google Partners herkese açık profil sayfası ile gösterebilirsiniz.
Bu programla etkinliklere ve eğitimlere, sektör araştırmalarına, ürün güncellemelerine ve etkin Google Partners Topluluğu'na erişebilirsiniz.
GOOGLE ADS Sertifikalı Olmanız Ne Anlama Geliyor?
Google Ads sertifikası, Google'ın Google Ads'in temel ve gelişmiş yönlerinde uzmanlık gösteren kişilere sunduğu profesyonel bir akreditasyondur. Google Ads sertifikası, bireylerin Google'ın onları çevrimiçi reklamcılıkta uzman olarak tanıdığını göstermelerine olanak tanır.
Google Ads Arama Sertifikası
Google Arama kampanyaları oluşturma ve optimize etme konusundaki ustalığınızı gösterin. Sertifikalı kullanıcılar, belirli pazarlama hedefleri için kampanya performansını artırmak üzere Akıllı Teklif Verme ve Kitle Çözümleri gibi otomatik çözümlerden yararlanma becerisini sergiliyor olması beklenir.
Google Ads Ekran Sertifikası
Görüntülü reklamcılık yatırımınızdan en iyi şekilde yararlanan sonuçları sunmak için Google Görüntülü Reklamcılık'ı kullanarak uzmanlığınızı doğrulayın. Sertifikalı kullanıcıların, belirli pazarlama hedeflerine ulaşan etkili Görüntülü Reklam Ağı stratejileri ve kampanyaları geliştirme yeteneklerini göstermesi beklenir.
Google Ads Video Sertifikası
YouTube ve Google Video reklamcılık çözümlerinden sonuç alma yeteneğinizi gösterin. Sertifikalı kullanıcılarda, tüm satın alma yolculuğu boyunca potansiyel müşterilere ulaşmak için YouTube'da etkili hikayelerin nasıl anlatılacağını anlatması beklenir.
Alışveriş reklamları Sertifikası
Alışveriş reklamlarını kullanarak ve optimize ederek yeterliliğinizi doğrulayın. Sertifikalı kullanıcıların, erişimi ve dönüşümleri en üst düzeye çıkaran Alışveriş kampanyalarının nasıl oluşturulacağı ve optimize edileceği konusunda da bilgi göstermesi beklenir.
Arama motoru pazarlamasında dönüşüm nedir?
Sitenin dönüşüm oranı, bir kullanıcının hedefi tamamlama sayısının site trafiğine bölünmesiyle elde edilen orandır. Bu, organik arama sonuçlarından sitenize kimlerin tıklandığına, kaç tıklama aldığınıza ve hangi anahtar kelimelerin trafik çektiğine odaklanan SEO veya ücretli reklamlar için dönüşüm optimizasyonundan farklıdır.
Vayes Web Yazılım Hedef kitlenize ulaşmak için Dijital strateji, Dijital danışmanlık için Türkiyenin en iyi Dijital pazarlama şirketlerinden biridir. Dijital pazarlama ekibimiz sitenize trafik, sıralama ve dönüşüm kazandırmak için ihtiyacınıza cevap olacak stratejiler geliştirir. Ofislerimiz İstanbul Beylikdüzü, ve OMU Samsun Teknopark da, bulunmakta.
SEM Bütçesini Neye Göre Belirliyorsunuz?
Ajansların müşterilerini SEM hizmetleri için ücretlendirdiği çeşitli modeller vardır. Bunlar; Aylık hizmet - Ajans, kampanyanız için gereken çabalara dayalı olarak teklif verir, eğer büyük bir kampanya ise ücret yükselebilir veya küçük bir proje ise minimum aylık hizmetli ücretlendirmeyi seçebilir.
Anahtar Süreçler
-
Hedefe Kitlenen Yaklaşım
-
Kullanıcı Etkileşimleri
-
Ürün / Hizmet Konumlandırma
-
Web Stratejisi Geliştirme